Щоб дати учням
іскринку знань, вчителю
потрібно
ввібрати ціле море світла.
В. Сухомлинський
Майстер-клас
вчителя
початкових класів
Устинівської ЗШ І-ІІ ст.
. Новікової Тетяни
Іванівни
Устинівка
2016-2017 н. р.
Моя ідея полягає в тому, щоб використовуючи методику навчання в початкових класах, забезпечити значущість пізнавального інтересу у загальній структурі навчальної діяльності, а також діяльність у формуванні та розвитку компетентностей учнів для реалізації їх потенціалу та успішної навчальної діяльності в подальшому.
Перед нами
постає питання: « Без чого не може існувати сучасна школа?» Це, звичайно, без
високо кваліфікованих вчителів, доброї матеріально - технічної бази, учнів та
сучасних методів та форм навчання.
В.О. Сухомлинський казав:
«Школа повинна бути місцем, де кожна дитина має бути прийнятою такою, якою вона
є: зі своїми почуттями, думками, проблемами, навіть невміннями і невдачами.
Успіх у навчанні-єдине джерело внутрішніх
сил дитини, що народжує
енергію для подолання труднощів, бажання вчитися».
Тема мого досвіду співзвучна проблемі
реформування сучасної освіти: формування самостійної, ініціативної, вдумливої
особистості через впровадження активних форм і методів навчання, серед яких
провідне місце займає розвиток пізнавального інтересу учнів.
Потенціал продуктивних
методик і технологій є дуже високим і
реалізація його впливає на досягнення
такого результату навчання як
компетентність.
Компетентність – це інтегрований результат
опанування змісту загальної середньої освіти,
що виявляється в готовності учня
використовувати засвоєні знання, уміння, навички,
а також способи діяльності у конкретних
життєвих ситуаціях для розв’язання практичних
і теоретичних завдань.
Життєві компетентності школярів:
пізнавальна, комунікативна, соціальна, полікультурна, інформаційна,
компетентність саморозвитку і самоосвіти, ставлення до свого здоров'я.
Сучасний
урок вже не можна уявити собі без
новітніх технологій. Зовсім звичними на
уроках стали прийоми інтерактивного навчання,
оскільки вони передбачають створення такого
навчального середовища, в якому теоретичні та
практичні знання засвоюються одночасно, що
дає змогу учням формувати світогляд,
розвивати логічне і критичне мислення,
зв’язне мовлення, індивідуальні можливості.
Слухачі майстер-класу
|
№
|
ПІБ
вчителя
|
предмет
|
|
|
1
|
Борсук О.С.
|
Початкові
класи
|
|
|
2
|
Присяжна Н.В.
|
Початкові
класи
|
|
|
3.
|
Райніч В.І.
|
Вихователь ГПД
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проблема «Технології фахової майстерності»
Мета. Формувати відповідальність за
самоосвітню діяльність вчителя, вміння творчо розв'язувати проблеми,
опрацьовувати різноманітну інформацію, узагальнювати досвід роботи, пропагувати
свої надбання вчителям інших шкіл району.
Тематика засідань.
|
№
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
Від
мітка
|
|
|
|
«Вчительська праця –це щоденна творчість
і мистецтво»
Творче використання
педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в практичній діяльності
вчителя
|
обмін досвідом
|
Вересень
|
Новікова Т.І..
|
|
|
|
2
|
УРОК – основна організаційна форма здійснення сучасного
процесу навчання..
|
Відкриті уроки
|
Жовтень
|
Новікова Т.І.
|
|
|
|
3
|
«Цікаво- знаю- вмію»-використання інтерактивних
технологій на уроках.
|
Prezi – презентація.
моделі уроків
|
Листопад
|
Новікова. Т.І.
|
|
|
|
4
|
Тренінгові заняття -технології співпраці.
|
Моделі уроків
|
Грудень
|
Новікова Т.І.
|
|
|
|
5
|
Особливості підготовки до проведення уроків
|
Ділова гра
|
Січень
|
Новікова Т.І.
|
|
|
|
6
|
Самостійне навчання- шлях до розвитку творчорсті учня
|
Аукціон педагогічних ідей
|
Лютий
|
Новікова Т.І.
|
|
|
|
7
|
Погляд на майстерність вчителя
|
Рефлексивна
вправа “Рекламна карусель”
|
Березень
|
Новікова Т.І.
|
|
|
|
8
|
Впровадження іінноваційних технологій в позакласну
роботу
|
Розробка
сценаріїв виховних заходів
|
Квітень
|
Новікова Т.І.
|
|
|
Робота слухачів між засіданнями
-розробки моделей уроків;
-розробка позакласного заходу із
застосуванням продемонстрованих педагогічних
технологій, форм і методів роботи.
-захист
розроблених проектів, моделей.
Анкетування педагогів
Ø Що в даному досвіді мене найбільше цікавить?
Ø Чого я хочу навчитися?
Ø Які знання, вміння і навички мені слід удосконалити?
Ø Які ідеї досвіду я хочу використати для збагачення власної педагогічної
лабораторії?
Рефлексивна вправа «Рекламна
карусель”, в ході якої слухачі майстер-класу висловлюють свої професійні погляди:
Метод «Мікрофон»
МЕТОД «ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ
МЕТОД «ПРЕС»
МЕТОД «ПІДКАЗКА»
МЕТОД «КОШИК ІДЕЙ»
МЕТОД «ДОШКА ЗАПИТАНЬ»
Вивчення думки слухачів про якість і результативність занять. Анкетування, проведення
співбесід, інтерв’ювання, в ході яких можна з’ясувати, зокрема, такі питання:
Чи змінилось Ваше уявлення
про даний досвід?
Що найбільше Вас зацікавило
в ньому?
Що із запропонованого
автором досвіду Ви будете запроваджувати у практичній діяльності?
Чи маєте Ви власний досвід
вирішення даної проблеми, запровадження даної педагогічної ідеї, інноваційної
технології?
Чи зможете Ви поділитись
своїм досвідом (творчими знахідками) з колегами? та ін.
Немає коментарів:
Дописати коментар