Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом впровадження інноваційних технологій навчання та виховання через педагогічні ідеї В.О. Сухомлинського

сторінка інформатика 2 клас

вівторок, 1 листопада 2016 р.

Вірний друг наш - дорожній рух

Мета: продовжувати ознайомлення з ПДР, правилами переходу дороги, дорожніми знаками з місцями для ігор, катання на велосипедах, привчати
дітей додержуватись ПДР.
Обладнання: плакати із зображенням вулиці, проїзної частини, тротуарів, перехресть; картки, на яких надруковані загадки; малюнки, дитячі машинки, кольоровими кружечками (зеленим, жовтим,червоним);  таблиця «Дорожні знаки»; конверт із запитаннями для тестування.


 Хід заходу
І. Повідомлення теми і мети виховної години
Розповідь вчителя:
ПДР - це норми, що встановлюють порядок руху на дорогах нашої країни. Виконання цих правил обов'язкове для водіїв, пішоходів і пасажирів.
Пішоходи, водії, пасажири, погоничі тварин - це учасники дорожнього руху.
- Хто ж такий пішохід?
Пішохід – людина, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортних засобів іне виконує на дорозі будь-які роботи.
- Хто ж такий водій?
Водій - людина, яка керує транспортним засобом і погонич тварин, який веде їх заповід, прирівнюється до водія.
- Хто ж такий пасажир?
Пасажир - людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому,
 але не керує ним.
- Подивіться на малюнок (схему). Розглянемо частини вулиці на ньому.
Вулиця - це частина території, призначена для руху транспорту та пішоходів.
Тротуар - це частина вулиці, призначена для руху пішоходів.
Проїзна частина - частина вулиці, призначена для руху транспорту.
За містом по обидва боки від проїзної частини розміщені узбіччя. Місця, де вулиціперетинаються між собою, називаються перехрестям.
Перехрестя бувають регульовані і нерегульовані (малюнок-схема). Нарегульованих перехрестях важливі сигнали регулювальника.
Перехрестя - найнебезпечніше місце для пішоходів і водіїв. На перехрестінеобхідно бути особливо уважним. Переходити дорогу на перехрестях слід тількипо пішохідних переходах, які позначаються спеціальною дорожньою розміткоюабо знаками.
Якщо перехід не позначено, то проїзну частину треба переходити по лініяхтротуарів або узбіч.
Крім цього необхідно виконувати сигнали регулювальника або світлофора(пам'ятаємо, що світлофори бувають транспортні і пішохідні).
ІІ.Повторення вивченого матеріалу
а) Переходити вулицю можна в місцях, де на проїзній частині є "зебра", знак"Пішохідний перехід", надземні або підземні переходи. Якщо є світлофор -переходити слід на зелене світло.
б) Переходьте дорогу, поглядаючи на обидва боки, тільки в тих місцях, де її добревидно з обох сторін.
в) Ідучи до школи, бібліотеки, магазину, на стадіон, обирайте той шлях, де меншедоведеться переходити вулицю. Ідіть, тримаючись правого боку тротуаруНепоспішайте. Не виходьте на проїзну частину вулиці. Проходячи повз ворота чивиїзди з дворів, будьте особливо обережними. Звідти може виїхати автомобіль.
4. Відгадування загадок
а) Біжать чотири брати
І один одного не можуть догнати.
(Колеса)
б) Підморгне зеленим оком -
Ми йдемо,
Підморгне червоним оком -
Стоїмо...
(Світлофор)
в) Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш  упаду.
(Велосипед)
г) Маленькі будиночки по місту біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Трамвай, автобус, тролейбус)
д) Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить - сороконіжка.
(Поїзд)
ж) Земля дрижить,
Силач біжить,
Довгий хвіст дугою
Тягне за собою.
(Тепловоз)
Інсценування
Заходить Шапокляк:
- Ой, які гарненькі, хто ви такі?
Вчитель:
- Пробачте, леді, але спочатку треба, мабуть, привітатися.
Шапокляк:
- Не варто! А чому ви тут зібрались? Про що у вас іде мова?
Діти:
- Та ось про правила дорожнього руху, про дорожні знаки.
Шапокляк:
- Для мене не існує ніяких правил!
Вчитель:
- Але ж це небезпечно!
Шапокляк:
- Ну то й що? Бачите, жива і здорова!
Вчитель:
- Але ж це випадково, леді. Колись цьому прийде край!
Шапокляк:
А що, всі ці люди і діти, що тут знаходяться, - всі знають правила дорожньогоруху?
Всі:
- Так!
Шапокляк (співає):
Хто всім допомагає,
Той марно тратить час.
За добрими ділами
Ніхто не бачить вас.
Тому я всім і кожному пораджу
Робити справи так,
Як робить це бабуся,
Красуня Шапокляк!
Собачка:
 Не слухайте її, не слухайте! Дивіться, що зі мною трапилось (увесь побитий,поранений, ледве вижив). І все це завдяки її порад. Йди звідси, не вчи дітейпоганому!
- Дітки, слід вчити правила дорожнього руху, дорожні знаки, щоб не
трапилося ніякої біди. І я послухаю! Повчуся!
Закріплення вивченого
а) Зліва - клуб, праворуч - бар,
Між ними - брук і тротуар.
Де ми можемо гуляти?
(На подвір 'ях, дитячих майданчиках, у парках)
Де машинам можна мчати?
(На проїзній частині вулиці)
б) Ось дві вулиці зустрілись,
Світлофори засвітились.
Водії це місце знають,
Перехрестям називають.
в) Всім відомо, безперечно 
На бруківці небезпечно!
Там трамвай по рейках мчить,
Лімузин як птах летить,
Ваговоз випереджає,
Ось фургон везе товар,
Твоє місце - тротуарі
г) Подивіться - чудеса,
Є на вулицях місця,
Де авто відпочивають,
Пішоходів пропускають!
Там гальмують всі машини,
Перейти дають людині.
Тільки там, де перехід,
Йди сміливо, пішохід!
д) Що робити, де і як,
Світлофор підкаже? - Так!
Як червоне світло - знак:
Нам стояти треба? - Так!
Жовті світяться вогні.
Можна рухатись нам? - Ні!
На зелений вогник, як?
Переходимо ми? — Так!
ж) Якщо хочеш ти погратись,
Ляльку "Барбі" можна взяти,
Можна рано-вранці встати,
На сопілочці пограти.
Грайте в полі, грайтесь в хаті,
На подвір'ї можна гратись,
Біля хати, на порозі,
Та не грайтесь на дорозі
- Ми теж пограємо.
Тестування.
- Вибери правильну відповідь:
1)
 Місце переходу вулиці, дороги позначають:
а) "Зеброю";
б) "Зеброю", "острівцем
 безпеки", знаками "Пішохідний перехід", "Підземнийперехід", "Надземний перехід";
в) "Зеброю",
 знаком "Пішохідний перехід".
2) У червоних трикутниках зображують знаки:
а) заборонні;
б) наказові;
в) попереджувальні.
3) Світлофори бувають:
а) транспортні та пішохідні;
б) транспортні;
в) пішохідні.
4) На регульованому перехресті важливіші сигнали:
а) світлофора;
б) світлофора і дорожніх знаків;
в) регулювальника.

5) Коли регулювальник стоїть боком до тебе з опущеними руками, ти:
а) йдеш;
б) стоїш.
6) Коли регулювальник стоїть грудьми або спиною до тебе, ти:
а) йдеш;
б) стоїш.
ІІІ. Гра-заняття  «На майданчику» Діти із іграшковими машинками грають на подвірї, де розграфлена дорога , пішохідний перехід, стоїть регулювальник.
ІV. Підсумок заходу.

Немає коментарів:

Дописати коментар